Tropik iklime sahip olan Malezya’da rutebetli bunaltıcı bir sıcak var. Ama yazın ortasında sonbaharın yaşandığı tepeleri de var. Malezya’nın başkenti Kuala Lumpur’a oldukça yakın olan Genting Highlands gezimizin duraklarından biri oldu. Otelde girdiğimiz havuz hamam suyu gibiydi. Sokaklar ise yanıyordu. “Genting Highlands’a gidiyoruz soğuk olur kazak alın” dediler.
Otobüsten inince teleferiğe bindik. Genting Highlands’in en güzel özelliği bu teleferik yolculuğu idi. Yaklaşık 15-16 dakika süren teleferik 3 km’den fazla yolculukla ormanın üzerinden tepeye tırmandı.

KAZAKLAR İŞE YARAMADI
Muhteşem tropik ormanın üzerinde, bazen sislerin içinden geçerek tepeye tırmandık. Direklerin üzerinden geçerken tırmanıp birden boşluğa düşer gibi olunca heyecanlandık. Hatta ormanın içine bazı maket hayvanlar bile koyup ilginç yapmışlardı. Eğlenceli bir yolculuk oldu.Tepeye varınca serin bir hava bizi karıladı. Ama sanıldığı kadar soğuk değildi. Yani kazaklar bir işe yaramadı. Ama Malezyalılar için soğuk bir hava idi.

MALEZYA’NıN LAS VEGAS’ı
Genting Highlands Malezya’nın Las Vegas’ı idi. Malezya’nın kumarhane olan tek bölgesi burasıydı. Müslüman Malayların kumar oynaması yasak olduğu için kumarhaneler ağırlıklı olarak Çinli kesime ve turistlere hitap ediyordu. Kumarhanelerin dışında tema parklar ve süper lüks oteller vardı.

SIRA NUMARASI İLE GİRİLEN OTELLER
Otellerin girişinde uzanan 30-40 görevlinin bulunduğu uzayıp giden resepsiyonlar vardı. Karşılarında ise bekleme salonlarında olduğu gibi koltuklar bulunuyordu. Orada önlerinde valizleri ile uyuklayarak boşalan odaları bekleyen bir sürü müşterinin olması beni şaşırttı. Oda boşalınca ışıklı numaralar yanıyor ve koltuklarda elinde Numara sırası gelen bekleyenler resepsiyona gidiyor, anahtarını alıp odalarına gidiorlardı. Allah’tan bizim yerimiz önceden ayrılmıştı ve odalarımaza yerleştik. Odalar çok garipti. Bir yatak bir derme çatma masa vardı. Tuvalette sabun bile yoktu. Bu kadar lüks bir yerde bu kadar kötü bir otel odası olmasına şaşırdım.

BİR KAÇ BİR KİŞİLİK KUMARHANE
Daha sonra Genting Highlands’ı gezmeye başladık. Genting Highlands tepesinde 5 tane otel vardı. Otellerin aralarında Paris, Londra, Venedik gibi temalı parklar vardı. Venedik olanında gondola geziler bile yapılıyordu. Sonhra kumarhaneye girdim ve dehşete kapıldım. ben diyeyim 5 bin siz deyin 10 bin kişilik salon. Bu kadar büyüğünü hiç görmemiştim. İçerde binlerce Çinli kumar makinelerinin başında oynayıp duruyordu. İçeriyi kesif bir duman kaplamıştı. Çünkü sigara içmek serbestti. Biraz dolaştıktan sonra gözlerim yanınca dışarı çıktım.

HİNT VE ÇİN LOKANTALARI
Genting Highlands kasabasında ne yeriz derseniz, otellerde Hint lokantaları vardı. Hint kökenli Malaylar yaşadığı için sıra sıra Hint lokantası bulunuyor. Bir kaç tane de Çin lokantası yer alıyor. Çin lokantalarında sıcak suyun içine çeşitli etleri atıp pişirerek kendin pişir kendin ye diyeceğimiz “hot pot” denedik Bu hot pot’ların içinde deniz anası eti bile vardı ve değişik tatları denedik. Geceyi geçirdikten sonra ertesi sabah erkenden Genting Highlands’te serin havaya doyduk ve Malezya’nın diğer şehirlerine geçerek tekrar ısınmaya döndük.